Tuesday, May 15, 2007

En Zahmetsiz Vize: Hindistan

hindistan vize

Bugün hayatımın en önemli ve heyecanlı seyahatlerinden birini gerçekleştirmek için ilk adımı atmak üzere Hindistan Başkonsolosluğu’ndaydım. Konsolosluktan çok tipik bir bankayı andıran mekan Harbiye’de bir hanın 7. katındaydı. Hiç sıra beklemeden, aranmadan, aşağılanmadan, gerilmeden bankoya gittim ve dünyanın en güleryüzlü vize memuresiyle karşılaştım. Türkçe konuşuyordu fakat aksanı Hint aksanından çok farklıydı. Bir kaşına gözüne bir aksanına bakıp nereli olduğunu anlamaya çalışırken sevimliliğin doruklarında formumdaki bilgileri kontrol ediyordu. Doğum günü hanesini doldurmayı unutmuş olmama hiç sinirlenmedi (Allah kimseyi Schengenciler’in eline düşürmesin) ve şefkatle benim yerime dolduruverdi. Sadece bir form iki fotoğraf ve 40 Amerikanya doları karşılığında konsolosluk fobimi yenme yolunda önemli bir adım atmış olmanın sevinciyle okula gittim.

Birkaç saat sonra, akşamüstü pasaportumu geri almak için gittiğimde vizem hazırdı. Dayanamayıp nereli olduğunu sordum ablaya, Doğu Türkistan’mış, Nepal tahminim tutmamıştı ama belli ki o da benim laf atmamı bekliyormuş, o ne kadar kalacaksın diye sordu, ben Doğu Türkistan- Hindistan- Türkiye tarihçesine giriş yaptım, laf lafı açtı. Aramızdaki koca camı ve konsolosluk, devlet, otorite, resmiyet kavramlarını bir an unutarak muhabbet etmeye başladık. Hindistan’da yalnız dolaşmamamı, pis kokuya aldırmamamı ve aşılarımı yaptırmamı tembihledi. Herşey son derece samimi ve mantıklıyken birden evli olup olmadığımı sordu ve bir anda fortuneteller moduna bürünerek Hindistan’da evlenebileceğimi söyledi. Bu muhabbetin çok benzerini Nairobi’deki gümrük memuru da yaptığından pek normal karşıladım, ‘kısmet’ dedim. Uzun lafın kısası keyifle 6 aylık bir çok girişli bir Hindistan vizem oldu, pasaportuma renk kattı, kendisine hoşgeldin derken sizlere de bir gün gerekir ve gereksin inşallah diyerek Hindistan vize bilgilerini veriyorum.

http://www.indembassy.org.tr/html/sayfa13.htm

HİNDİSTAN BÜYÜKELÇİLİĞİ
CİNNAH CAD. NO:77/A
06680 ÇANKAYA/ANKARA
Tel: (312) 4382195-98
Faks: (312) 4403429

HİNDİSTAN İSTANBUL BAŞKONSOLOSLUĞU
CUMHURİYET CAD. NO: 18 DÖRTLER APT. K:7
İSTANBUL
Tel: (212) 2962131-32
Faks: (212) 2962130

HİNDİSTAN İZMİR FAHRİ BAŞKONSOLOSLUĞU
ANADOLU CAD. NO: 37/39 KOYUNCU HAN
35010 İZMİR
Tel: (232) 4330549-4614660
Faks: (232) 4350549

1 comment:

Anonymous said...

Genial brief and this mail helped me alot in my college assignement. Say thank you you on your information.